streda 20. júla 2016

Premiéra CHIA – AVOKÁDO-vých mňamiek


Boom okolo chiaavokáda už dávno pošiel /?/ 
Som si toho vedomá. U mňa sa však jedná o prvotinu a mala som z toho takú radosť.
O kulinárskom pôžitku ani nehovorím... 
Jednoducho mňam! 






KÁVOVÝ CHIA PUDING

Suroviny

25 g
chia
1,5 dcl
káva
1,5 dcl
ryžové mlieko
2 PL
karob (alebo kakao)
hrsť
kešu

agávový sirup
ovocie na dochutenie 
(jahody, banán)




Postup

    1.      Do uzatvárateľnej nádoby nalejeme vychladnutú kávu a mlieko.

    2.      Vsypeme chia semiačka.

    3.      Zomelieme kešu na prášok.  Pridáme k zmesi do nádoby.

    4.      Osladíme kvapkami stévie a agávovým sirupom.
   
    5.      Vložíme do chladničky. Necháme odstáť min. na 4 hodiny. Najlepšie cez noc.

    6.      Na druhý deň dokrájame ovocie podľa chuti a podávame :)


  Výsledok 

  Po zmixovaní



Po odležaní cez noc



Avokádovo-banánový MIX

  Suroviny

1
avokádo
1
banán
miska
jahody

vlašské orechy

kokosové lupienky

med


Postup 

    1.      V mixéri rozmixujeme avokádo s banánom. 

    2.      Pridáme hrsť vlašských orieškov a pomixujeme znovu.

    3.      Dosladíme medom (cca 1 PL).

    4.      Vrstvíme do nádoby s jahodami a kokosovými lupienkami.

    5.      Podávame ihneď :)


  Výsledok


     Znamenitý :)





 *Moja rada
 RASTLINNÉ MLIEKO
Na postup tohto pudingu môžeme použiť akékoľvek mlieko – aj živočíšne. Ja som však zistila, že mi viac ako klasické mlieko, zo zdravotného hľadiska, vyhovuje rastlinná náhrada. Sójové mi však nechutí vôbec a mandľové je dosť drahé. Ja osobne obľubujem ryžové mlieko dm značky z dvoch dôvodov – chutné a cenovo dostupné (1,5 €). Ja môžem len odporučiť.

 KEŠU


Keby mám výkonnejší mixér tak spravím  z kešu orieškov  maslo – mixuje sa, až kým nevznikne pasta.  Je to neskutočne chutné.

 Zapamätať: z kešu vzniká dosť hustá hmota, preto POZOR na MIXÉR
Priateľka si takto jeden zničila.
 Nezvládol to :)






 CHIA
Chia semiačka majú dokázateľné nespočetné množstvo zdravotných benefitov. Pri nadmernej konzumácii môžu však byť aj škodlivé. Preto pozor na dennú dávku. Tá by nemala presiahnuť odporučenú dávku 15 g DENNE.  V mojom prípade som dala 2 polievkové lyžice = 25 g. Takže puding si pekne rozdeľte na dve porcie, alebo sa podeľte s niekým :)



 KÁVA
Prepojenie chutí káva, kešu a banán – nemôže byť nič iné len lahodná. Pokiaľ ste kávo-maniaci  ako ja, tak uznáte, že mám pravdu. Chute sa krásne dopĺňali a chia semiačka s kávou boli nielen chutné, ale ma riadne aj nakopli. 
P.S. Uvarila som si klasického turka.

 KAROB
Ja osobne mám rada podivné chute (pohánka, kel), ktoré podaktorým ľuďom vadia, zapáchajú či im prídu na konzumáciu nepochopiteľné. Mne to proste chutí. Treba však najskôr vyskúšať dopredu. Pozor – chuť je rozdielna aj pri TMAVOM SVETLOM prášku. Tmavý je príliš horký, svetlý má však u mňa zelenú. Ak Vám nevyhovuje karob, použite kakaový prášok.

 STÉVIOVÉ KVAPKY
Stéviu v prášku som neskúšala. Ja používam tekutú formu na dochucovanie mňamiek – jogurt, mrkva s jablkom, tvaroh,.. Takisto je to horkastá chuť, nie pre každého konzumovateľná. Treba odskúšať množstvo, na začiatok skúsiť pár kvapiek a postupne pridať. 






2 komentáre:

  1. ja som prave teraz na vychode u kamosky prvykrat zjedla chia-mätovy puding xD...sprvu som si nebola ista, ci mi to chuti..ale kazdou dalsou lyzickou som sa uistila v tom, ze ano xD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Ja som to tiež nikdy nejedla. Bráško mi o tom stále hovoril, "Denča to je dobré, sprav si ten puding z CHIA." Inak prvú lyžičku som aj ja zjedla s pokrivenou tvárou :D Ale takisto...nakoniec som si fakt pochutila :)

      Odstrániť